My Friends !

Saturday, April 10, 2010

Sehari di Perpustakaan Awam Kelantan

BEST gilew, sep2 yg dtng kat pustaka ialah Aku, Amier, Muzaphar, Fahim, Afique, Khairul Azhar, Naqib, Aliff Mukhlis dan ramai lagi.....tapi kitorang lain masa tiba kat sana sbb ade yg naik jet, ade yg naik kuda dan ade yg jln kaki dari skolah....(jauh giler tu).......kalu sep2 aku, jln dari skolah......

Setibanya dsana, kitorang duduk kat tingkat 1.....tgk2 Naqib ngan Azhan tgh duduk baca buku....Aliff Mukhlis plak duk ngadap laptop Azhan.....mase tu diorang start nak buat lawak la ( hehehe ) kate jgn gege tapi bising buleh la.....hahaha

Selama 2 jam, kitorang buat keja masing2......lepas tu, kitorang pun pegi sembahyang kat musalla Stadium ( padahal musalla kat pustaka ade, wat pe jauh2....) tapi Khairul kate "jln2 jauh buleh pahalo bnyk..".....sep2 nih pun suko selok.....

Dlm perjalanan nak kesana, Aku, Shazwan, Azhan, Fadhil, Khairul Azhar dan Fahim bergalak smabil berjln.....ade yg ketawa cam monyet ( Fahim jer....hahaha) ade plak yg ckp Khairul pakai skirt ( Fahim jer kate ).........sampaikan Fadhil kate "bosan Fahim...." ( hahaha, padan muka ).....

Yg kesiannye Azhan dan Shazwan kena mapuh.....ade yg kate "ore kayo paka kasut"....ade yg kata cam ni cam tu dan bnyk lagi ayat2 mapuh....hahaha....kesian....

Yg sronoknya, lepas kitorang pegi musalla, kitorang pegi restoran.....pastu ade waiter kakak kena mapuh oleh kami berlima.....huhuhu....mangsa yg tidak berdosa....
dah la restoran tu nama Halimah....ingatkan kedai Halimah Jongang punya tapi Manbelon yg punya....hahahaha

Balik dr kedai makan, Aku ngan Shazwan pegi ke tingkat 2 ntuk melihat Naqib bermain komputer......Oleh kerana takder tempat kosong ntuk main komputer dsitu, jadi aku pun duduk ngadap diorang main.....

Betuah sungguh sbb aku ngan Shazwan dpt berjumpa ngan "Chikaro" atau lebih dkenali sbagai awek, mereka pun msuk dlm bilik komputer nih.....huhuhuhu.....kitorang asyik menjeling, diorang pun menjeling jgak....yeah !!!.....( Shazwan yg bersorak sbb awek yg pakai baju pink kelih dio ),.,ape2 jer la Shazwan oi......

Pada kul 4:00 pm, kitorang balik ke rumah masing2....Hari nih adelah hari yg paling sronok slain hari jumaat hehehehe.......aku takkan dpt lupakan kisah ini.....semoga kitorang dpt buat acara mcm nih lagi pada masa yg akan datang....

Sekian,

No comments:

Post a Comment